PunaMusta Media osti Pixmill Groupin

Yhteinen palvelutarjonta suurkuvaliiketoiminnoissa vahvistuu

 
Kotimainen media- ja painotoimialan osaaja PunaMusta Media Oyj on ostanut Pixmill Groupin koko osakekannan

 

 

Omistajavaihdoksella ei ole vaikutusta Pixmill Groupin tuotannon, myynnin, asiakaspalvelun tai hallinnon toimintaan, vaan ne jatkavat entiseen tapaan. Kaupan myötä molemmat yhtiöt saavat palvelutarjontaansa lisää uusia yritysnäkyvyyden ja markkinointiviestinnän tuotteita, joilla vahvistetaan asiakkaiden kilpailukykyä markkinoilla. PunaMusta Media Oyj on media- ja painotoimialan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 710 alan osaajaa. Konsernin painotoimialaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu aikakaus-, sanomalehti- ja digipainamisesta, yritysnäkyvyydestä, suurkuvatulostamisesta sekä mainospainotuotteiden painamisesta ja lehtituotteiden suunnittelusta sekä tuotannosta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2019 noin 107 miljoonaa euroa.

Pixmill Group on tunnettu monipuolisista korkealaatuisista suurkuvatulostuksen tuotteista brändiviestinnän ja visuaalisen viestinnän kasvattamiseksi. Yhtiöllä on noin 60 alan huippuosaajaa. Toimitusjohtaja Sami Pulkkisen johdolla palvelevan konsernin liikevaihto on noin 8 miljoonaa euroa. Sami Pulkkinen on hyvin tyytyväinen tehtyyn kauppaan ja näkee syntyneelle kombinaatiolle erinomaiset edellytykset tuottavaan kasvuun.
– Pixmillin siirtyminen PunaMusta-konserniin on alalle erittäin merkittävä asia. Voisin todeta, että ”verkkoomme” on tarttunut koko alan osaaminen. Asiakkaat saavat yhdeltä ovelta kaiken tarvitsemansa ja toivottavasti vähän enemmänkin. Uudet digitaaliset ratkaisut ovat sellainen mahdollisuus sekä voima millä nykyajan yritykset viedään aivan uudelle tasolle, Sami Pulkkinen toteaa.

– Tarjoamme asiakkaillemme markkinoinnin kokonaispalveluja, joiden avulla he voivat vahvistaa omaa näkyvyyttään. Tehty yrityskauppa Pixmill Groupin kanssa tuo meille molemmille uusia mahdollisuuksia tarjota asiakkaillemme entistä laajempia ja vastuullisia kokonaisratkaisuja parantaen erityisesti osaamistamme suurkuvaliiketoiminnoissa, PunaMusta Median Oyj:n painotoimialan johtaja Jari Avellan korostaa. Yhdessä kehitymme vahvemmiksi

Yrityskaupan jälkeen PunaMusta Media -konsernin painotoimialan palveluksessa on kaupan jälkeen yli 550 alan parasta osaajaa. Yhtiöitä yhdistää vahvan osaamisen lisäksi halu kehittää toimintoja asiakaslähtöisesti.
– Löysimme kauppaneuvotteluissa helposti yhteisen näkemyksen, miten suurkuvaliiketoimintoja saadaan kehitettyä yhdessä. Lisäksi molempien yhtiöiden arvopohjana on vastuullisuus ja ympäristötietoisuus. Pixmill täydentää palveluvalikoimaamme erinomaisesti ja samalla tuomme Pixmillille merkittävän tuotevalikoiman lisäyksen heidän asiakkaillensa, Avellan iloitsee.
Tehty yrityskauppa Pixmill Groupin kanssa on osa PunaMusta Media -konsernin strategista tavoitetta kasvaa kannattavasti kotimaan vastuullisimmaksi sekä vahvimmaksi paino- ja yritysnäkyvyyden osaajaksi, joka palvelee asiakkaitaan kilpailukykyisillä ja tehokkailla markkinointiviestinnän palveluilla markkinointiprosessin kaikissa vaiheissa.

 

-Pixmill kauppa oli osa Canelcon strategista kehitystä, jossa sopivassa kehitysvaiheessa oleville kohdeyrityksille etsitään kunkin yhtiön tulevaan kehitykseen sopiva omistaja. PunaMustat on paras mahdollinen uusi omistaja viemään Pixmillin tarinaa kohti menestystä, toteaa Canelco Capitalin toimitusjohtaja Mikko Kuparinen.  
 
Lisätietoja saat seuraavilta henkilöiltä:
 

PunaMusta Media Oyj, painotoimialan johtaja Jari Avellan, p. 050 323 3885, jari.avellan@punamusta.com
Canelco Capital Oy, toimitusjohtaja Mikko Kuparinen, p. 0400 60 60 55, mikko.kuparinen@canelco.fi

Pixmill Group Oy, suurkuvaliiketoimintajohtaja Sami Pulkkinen, p. 050 062 7707, sami@pixmill.fi

Uutisarkisto